Lilypie Pregnancy tickers

August 6, 2012

Ketam ketam ketam...


ni menu hari ke berapa ntah... rasanya isnin or rabu lepas kot.
lama gila baru nak upload kat sini kann... belog lain berkejar2 nak upload entry buka puasa.

hubs ada beli ketam. kecik kecik je saiznye. ada dalam 13 ekor semua.
hari tu aku masak 7 ekor je. untuk kami berdua. sounds banyak kan???
tapi xheran la sebab laki aku memang hantu seafood.
dia boleh habiskan, dont worry. aku makan sekor setengah je kot berbuka tu. 
and time sahur makan lagi sekor. bayangkan the rest hubs yang habiskan.


resepi adalah di gugel. main campak2 je sebenarnya... 
cili blend, sos cili, sos tomato, paste tomyam and telur untuk kuah dia.
rasanya nama resepi ni sweet and sour kot... tapi boleh tahan sedap jugak tu. :))

pengat durian and agar2 tu adalah belas ihsan maksue aku... teeheee.... 
dah tak payah susah2 g beli dessert lagi dah. 
sediakan roti je makan ngan pengat durian yg super duper sedap itu.

menu hari itu:
- ketam sweet and sour
- ayam goreng (instant)
- sayur campur
- agar2 santan pandan
- pengat durian
- air jagung + air teh o panas

dah jadi kebiasaan aku kena ada air panas time berbuka sebenarnya.
kalo hentam aisssss je, mau lepas tu perut meragam semacam.

sekarang ni banyak main dish aku akan masak kat rumah.
beli kat bazaar pun yang side side dish je...
if tak sempat sangat baru la kitorang makan bungkus sume. tu pun kalo tak sempat sangat la...

pejam celik pejam celik dah masuk 17 hari kita berpuasa kan...
sekejap je dah nak raya... first time raya ni salam cium tangan suami mintak ampun. 
huwaaaaa! meraung tak agaknya aku nanti???



0 LoveLoLLipop: