Lilypie Pregnancy tickers

April 5, 2011

Kisah Hari Jumaat


Jumaat lepas seperti yang dibising2 kan kat twitter, aku ada exam kat U.P.M. its more like ujian je la not exam besar2 pun. for my future job insyaAllah amiinnnnn.....


so ujian adalah sangat sekejap je from 3.00pm tak sampai pukul 4 dah abes.... borak2 sekejap sebab Ecah from Melaka pun datang ujian ni.. shes my classmate time kat U.K.M dulu.... mintak2 la rezeki aku kat U.P.M ni... malas dah asek dok cari2 keje je tapi tak dapat2 pun.... :(


after abes kat U.P.M tu, aku saje je la gi rumah Watie at Balak0ng... sampai2 si Isya budak mok mok bam bam ni baru bangun tido.... lepak2 sembang2 gossip2 sambil makan kuih beli tepi jalan tadi. aku beli aku yang lahap sakan.


then saja la dok acah2 "Isya jom ikut auntie g umah auntie, bole mandi pool".... mula2 dia tak nak ok sebab pool rumah aku takde papan gelongsong mcm kat waterpark tu. tapi last2 nak jugak die ikut...


alang2 tak dapat main papan gelongsong kat pool, mandi pool saja pon jadi la. daripada masam2 terus siap2 comel2 ok budak ni.... ikat tocang bagai. pack baju segala. siap2 terus ikot 'auntie' naik kereta. nasib mummy die kasi. mummy die cakap malam mummy die datang amek kat umah aku.


mummy die siap pesan lagi "dalam kete sembang2 ngan auntie tau. jangan notty2 tau." haaaa kau, memang die sembang betul pon. penat den nak menjawab soalan budak2 zaman sekarang ni... pastu abes dalam kereta bukan reti nak duduk senyap, pusing sana, pusing sini. checked pintu memang dah autolocked kan. takut jugak la kan anak orang ni....


last2 bagi die main handphone aku. katanya nak tengok gambar. last2 die tanya camana nak amek gmbar. main la kau camera tu asalkan DUDUK diam. i mean DUDUK bukan berdiri. sume gambar2 banyak di snap adalah gambar kereta lalu lalang tapi gegar2 sikit. and bawah ni pun die snap kan.



dah nak dekat2 sampai area2 rumah ni....


Isya: alamak, tak tahan nyeeeeee..... tak tahannnn nyeeeeeeeeeeeeeeeee... (nye die tu panjang ok)


Me: tak tahan apa? (aduh mati aku, budak ni tak tahan nak berak dalam kereta ni... sebab die asek dok poot poot je Kentut manjang)


Isya: tak tahan nak mandi pool la....


oooo... lega aku.. ingatkan die nak terberak sangat2 dah. sebab die tak pakai pampers. shes 4 yrs old bulan 8 ni. bole die guna perkataan "tak tahan" instead of "tak sabar" nak mandi pool tu. haihhh sabar je laaaaaaaaaa...... sampai2 je rumah terus aku salin baju and tukar kan baju Isya ni sekali. then baru turun balik pegi pool.





she s very very happy sampai dah azan maghrib pun tak nak naik naik lagi.




0 LoveLoLLipop: