Lilypie Pregnancy tickers

February 22, 2010

first cuisine...


last two weeks punya entry kan ada aku buat pasal Anjappar. itu bukan first mkanan kitorang makan kat Singapore. entry ni baru betol. first thing yang we kitorang try kat Singapore is Indonesian food. Nasi padang. act kat KL pon ade kan. tapi saje je la nak try yang kat Singapore kan.

name pon dah name burung terkenal kat Indonesia sana nun kan... memang kena lah name dengan retaurant nih.

::the entrance::

::the interior::

it was simple but nice. cantik. aku suka.


kitorang pilih sikit2 je. taknak la banyak2 sangat kan, sebab nnt confirm tak abes. dah tau sangat dah perangai aku. sebelum pembaziran berlaku, baek aku beringat siap2. tee heee....


kitorang amek sotong masak pedas, udang masak pedas, ayam goreng berempah, gulai lemak telur, terlur dadar and begedil. plus watermelon and apple juice. apple juice die masam sangat la. tak suke. :(

and seperti yang dijangka, makanan yang ade pon tak abes. hihi. super duper kenyang ok. memang dah tak larat nak sumbat masuk perut lagi dah.



and last but not least, we had a cendol as our dessert. kami share saje. takut tak abes nnt. takat share pon tak habis kan. tapi cendol die memang terbaik lah. lemak berkrim.

kalo datang singapore, try la cari. yg we ollss pegi ni kat orchard road je, dekat dengan hotel. tapi tak ingat dalam mall yang mane.

kat Mesia takde kan restaurant garuda ni??? ke aku je yang tak tau if wujud pon...

0 LoveLoLLipop: