Lilypie Pregnancy tickers

July 5, 2012

RIP - Ikan Division


kat office aku ni, boss aku ada la bela ikan. bela dalam box (product yang kitorang carry) sendiri.
so macam nak menunjukkan betapa waterproof la product kitorang tu.
and kitorang buat box tu jadi aquarium. 

kitorang tu means people dalam division aku je. not satu office k. 
aquarium ni letak kat meja boss aku. dia la hari2 bagi makan.
rajin jugak dia cuci and tukar air ikan tu.
if dia kena outstation, kitorang2 la yang akan take over keja2 tu. 
or admin yang buat if kitorang pun busy.

ala beli ikan biasa je. ikan laga eh kot nama dia yang cantik2 colourful bagai tu.
mula2 beli 2, lepas tu tambah lagi dua. yang sekor first beli ni je hidup.
lepas yang lain mati, tambah lagi 2 ekor. saja la kan nak bagi kawan.
yang baru tu pun mati jugakkkkkk. kena buli ke apa pun tak tau la.
so tinggal yang otai sekor ni je. 
lama jugak la since feb 2012 tak salah aku.


ni satu time ni, around 2 minggu lepas, tetibe kitorang perasan perut dia kembung melampau.
macam nak meletup tu. then Alex pun pegi put sticky note "no feeding".
sebab ada jugak orang lain pun gatal tangan pegi bagi makan tak ikot time.
over makan la kot.

sampaikan Isnin lepas time aku nak bagi makan, dalam pukul 10 macam tu baru perasan dah terapung haa ikan ni. mati dah. ajal la kot kan...
tapi cer tengok perut dia. memang kembung macam tu la...


kembung macam nak meletup la tu kan?
warna dia pun dah takde biru2 merah ala2 peacock tu. dulu masa mula2 beli cantik je.
sakit kot perut kembung kan terus tukar warna.

semua budak ofis cakap ikan ni kena torture ngan kitorang. tu yang mati tu.
kuaja ok. kitorang bela dengan penuh rasa kasih sayang. miahahahaha....



2 LoveLoLLipop:

Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P said...

dah sampai ajal dia tu..

MYRAspberry said...

ajal maut sape tau kan.