Lilypie Pregnancy tickers

August 18, 2009

RAJOO is my hero


hahahaha..kenapa Rajoo?? yess..sebab Rajoo la...
bukan Shah Rukh Khan, bukan Aamir Khan, bukan Ajay Devgan..
tapi sebab Rajoo...

saje je kan aku nak wat korang tertanya2.. :)

actually, kan aku ade cakap dalam entry nie, ari JUMAAT aku nak gune mesin baru for my tesis kan.
tapi malangnye dat mesin tak sesuai ngan i nye sampel uollss..
sedeyh sangat tau... nak grind tumbuh2an pon susah...
UKM nye mesin rosak ke laut dah tak repair2 pon lagi.

so terpaksa lah kami (me & syak) mencari alternative lain dengan g cari kedai2 grinding or herba2 dan seangkatan dengannya..
kitorang mulakan dengan area Balakong... tapi takde satu kedai herba pon yang bagi we ollss guna mesin diorang..
sebenarnye bukan nak guna pon, suh diorang buat la and we ollss bayar duit kan.
namun tetap diorang tak bagi. kedekut ok! mencik.

carik lagi ke area Pudu. langsung tak nampak kedai herba or kedai hancurkan kisar2 barang ke...
punah harapan!

next station, kitorang ke area Brickfields pulak...
kat area citu kan banyak kedai2 rempah and kedai2 India..
kan Indian wat bisness grind2 rempah ni. so kami mencuba nasib.
malangnye kat area situ pon takde noks.
tapi kitorang pon ada la tanya2 orang2 kat satu kedai tu, die cakap yang aku paham hanya lah "Flour Mill".
perkataan laen yang keluar dari mulut die adalah sepatah haram aku tidak paham.
buat2 paham, angguk, say thanx and blah...

then we ollss tanya Uncle kacang dekat dengan tempat we ollss parking kete tu... dengan tujuan beli kacang sekali ye..
sambil menyelam, minum air jugak.. haktui, air laut masin.
ok aku dah mengarut....
then luckily naseb kitorang baek, Uncle tu fasih jugak berbahasa malaysia. die bagi direction ke Old Klang Road. opposite Pearl International Hotel.

maka, itu lah Rajoo's Flour Mill....
kedai ini boleh meng'grind' kami punya sampel... hooreeeyyy!!! sampel2 telah selamat dihantar semalam (Isnin).

harapan, semoga sampel berjaya dihancurkan dengan selamat.
Amin...

setelah ke hulur ke hilir berusaha, aku sangat2 berharap alternatif ini menjadik! ari Rabu kite g amek kat Uncle Rajoo tu ok...


p/s: berdoa agar takde masalah lagi untuk tesis ku.

0 LoveLoLLipop: