Lilypie Pregnancy tickers

August 7, 2009

tioman baby - part 4


morning~!! morning~!! dah kate entry aku autopublishkan pagi, harus la wish uollss morning kan.. :)

matik la korang muntah2 bace cite tioman aku nih...hahahaha...sila jangan muntah depan blog aku ok...

second day!!!! ialah hari ahad...
oh, "semalam malam korang watpe?? u mean first day nye malam??"
itu aku akan combine kan kisah malam 1st and malam 2nd ok..
kang banyak plak entry pasal tioman saje aku yang nak tulis pon naek jemu...

second day!!! snorkeling la ape lagi...
we had our breakfast at 8... memang aku tak sedar langsung...
si bilik sebelah wan yang gedung gedung gedung pintu bilik aku...
dengan tak mandi nya pegi breakfast...

menu bfast:
  • bihun sup
  • mee goreng
  • roti (planta + jem)
  • air nescafe & teh o

after breakfast lepak2 around chalet... sembang2.. balik bilik tukar2 ape yang patut dan mandi.
kul 10.30 kami akan bertolak untuk island hopping dan snorkeling.
sementara tunggu bot and bertolak, kami basah2 kan badan kat pantai dulu..



jom gi snorkeling!!!



ni time kat jeti dah.. bot dah ada nih.. tapi tak reti2 nak sedar diri lagi...




dalam bot pon still nak snap2 sana sini...
plus sempt lagi nak berdrama2 bagai...
aku ngan si BF tu yang konon2nya adegan cekik mencekik tu adalah lakonan semata2.
tak sempat gi audition anak wayang la katakan... wahahaha...!


its snorkeling time!!!


kami siap bawak bape beg roti tah nak bagi makan ikan.
sume licin bo liau abes yilek..
ikan2 sane sume lapar2 sampai jari si BF pon die nak geget..
tapi tak saket mane pon... jari aku pon kene gak..
rase cam kene geget semut yang tak saket.
tapi malangnya kat camera ni, takde plak nampak ikan2 dok keliling kitorang... :(


masing2 muka happy je :D



si BF siap dapat tangkap ikan lagi... tu guna beg plastik roti...
tapi after tangkap2 gamabr sama itu ikan, kami lepas kan balik la...

we ollss patut nye ade 4 tmpat snorkeling... tapi oleh kerana ombak kat tempat ketiga tu agak kuat, kami dah kehabisan tenaga...
hahaha..terus ajak abang bot balik... tak sanggup lagi dah..
3 tempat pon dah cukup puas ati dah...

ikan2 dan coral2 adalah super cantik!!

kitorang balik bilik dalam pukul 4 lebeyh jugak la... terus mandi bersihkan badan dan boom! tidur!
lunch dah makan atas bot time snorkeling kat marine park...

menu lunch:
  • nasi
  • sayur kobis
  • kari ayam (sorang 3 ketul) - gila banyak!
  • air mineral
  • buah epal hijau

3 LoveLoLLipop:

Chilabaey's Spot 2 said...

Wahh bestnye bercuti.... hilang rasa penat bila ramai kawan ada di samping kita kan... Kenapa sampai 3 ketul ayam sorang2 dapat ye... byk giler tu...

Daffodil D said...

terjeles japs~ :D

MYRAspberry said...

chilabaey: btol tu, kalo ramai kawan2 mmg ilang penat wlpn mmg penat.

haa..tu la kan..x macam banyak plak 3 ketul kan.. sbb maybe lunch tu pack kan, diorang malas nak masak banyak2 jenis lauk kot..



D: sila la jeles... hehehe :)