Lilypie Pregnancy tickers

August 26, 2009

Ramadhan - 3


as aku cakap dalam entry before ni, aku terpaksa dipaksa memaksa diri ini untuk balik ke UKM pada hari Ahad dimana awal sehari dari apa yg dirancang kerana aku nak masuk lab pagi2 Isnin tu...
sebab pe nak masuk awal kan?? "sebelum ni ko tak penah kesah plak ko nak masuk kul bape kan Mira oi!!"
sebab nye, mesin yang aku ngah gune skang ni beroperasi selam 12 jam 12 jam gitu..
so if aku start 9 pagi, aku kene datang 9 malam kang untuk tukar sampel..
kire nye angkat keluar sampel yang lame, and masukkan sampel yang baru..

so kalo aku masuk lab lambat, dalam kul 11 12 camtu, mau ke aku datang lab malam2 buta kan??
ye la berdua dengan syak pon, tapi i macam... ngeri ok..
dah la Bangunan Sains Nuklear lab aku tu cam kat ujung2 daerah dah aku rase.
plus belakang blok tu macam ade construction...
paham2 je la construction site kan... ngeri
plus mesti ada bangla2 ke hape ke kan...

around 9am aku ngan Syak pegi ke lab.. Syak itu adalah Syakeera namenye ye.. seorang perempuan bagi sesiapa yang tak tau...
blaja2 itu ini sket2, pot pet pot pet kejap, start count kul 10:07am..
adoy!! malam jugak kene datang kang...
mmm...nak wat camne.. terima seadaanya je la..

petang pulak, berjalan2 di bazaar Ramadhan dekat Bangi ni seperti ala ala blog walking jugak la kalo korang tak paham ayat biasa kan.. dah kate blogger, bagi bahasa blogger lagi senang kan..
satu2 gerai aku intai intai nak carik ape yang menarik untuk dibeli dah dimakan...
tapi yang peliknye, 2 kali aku pusing bazaar tu, tak jumpa sebijik pon kuih sampan a.k.a tepung pelita!!!
serius tak jumpe... nak kate dah abes, tak kan semua gerai anes kot sampat sebijik pon takde??
musykil sekejap.
so kami berbuka dengan ini saje.
memang sejenis saje, tapi kenyang tahap stok senak perut.

nasi kerabu Wan Atiq = terbaek lah!


nasi + kerabu keraban + daging bakar + solok lada + kelapa goreng + budu + sambal cili
slurrppp meleleh air liur.


satu lagi tabiat aku kalo nak beli nasi kerabu nih, aku akan pilih gerai yang jual nasi kerabu dalam paper coklat macam ni..
bukan dalam polisterin k...
sebab aku rasa macam tak feel je makan nasi kerabu dalam polisterine.. hehe
boleh tak memilih bekas?? bole aje...


p/s: air untuk berbuke buat sendiri je =)

2 LoveLoLLipop:

Chilabaey's Spot 2 said...

Tak minat dgn nasi kerabu sebab ada budu dan kering... nasi dagang ok... Selamat berpuasa... :}

MYRAspberry said...

budu n kelapa kering tu la yg bg kick!!!

laen oraang laen selere kan?? =)