Lilypie Pregnancy tickers

August 7, 2009

tioman baby - part 5


owh ya!!! sesape yang baru terbace blog aku ni, sila la baca dari bawah ke atas k..
kang tercengang2 plak tak tau pape...

mmm....time second day tu kan we ollss g snorkeling, time tu jugak abang bot tu ada bawak pergi Tekek... kat tempat ni ada duty free shop...
kami diberi masa sejam 1/2 utk jalan2 kat Tekek ni.. agak jauh jugak la nak berjalan from jeti tempat bot drop kitorang tadi tu ke kedai2 duty free...
jalan punya jalan jumpa jugak..
so agak sakan jugak yang memborong nye...
aku takde la sakan mane pon beli kan..

ni kat salah satu kedai duty free... tapi kedai ni cam agak mahal..
kami tak beli pon, amek2 gambar sajo..



AKTIVITI MALAM

kan aku ade cakap nak combine kan aktiviti malam we olls kan.. so ini lah dia...

first nite (sabtu malam ahad), kami ade dinner kul 7.30pm kat Salang Cafe la... cafe kat chalet kitorang.
kan we ollss amek pakej, siap dengan makan sume skali la die bagi.. jimat dan senang!

menu dinner:
  • nasi putih
  • ikan ape tah masak pedas
  • ayam masak kurma
  • sayur campur
  • sambal belacan & ulam2
  • keropok ikan goreng
  • buah tembikai
  • sirap
kenyang la... plus ikan die tu sangat fresh meresh ok! hahaha....
after makan, masing2 kekenyangan... tersadai dekat sejam gak la kat cafe tu...
then terpikir nak amek2 gambar ramai2. group pic la.. abang cafe tu yang tolong amekkan..

ok.. tu adalah muka aku yang kekenyangan uollss... sila abaikan kalo rasa meluat.


atas: ko jangan nak menyibuk boleh tak aku nak amek gambar dgn bini aku ni??
bawah: ok baru cun 2 orang je...


after sejam lebih makan, dan sangat kenyang, tinggal aku, si BF, Topet dan Suzie je kat around cafe tu..
yang laen sume dah blah ke mana tah kan... jalan2 kot..
then tetibe suzie mengeluarkan idea...

Suzie: Pet, aku nak makan sotong bakar la kat depan tu. aku tengok dia bakar macam best je.
Topet: woi, sotong bakar tu kene bayar sendiri la. tak termasuk pakej. (dalam nada geram)
Suzie: aku tau la tu.. tapi aku nak jugak. jom la!!!

oleh sebab suzie dah sangat2 mengidam, kami pon pi order sotong bakar...
3 ekor rm15... tapi kami berempat yang suka makan ni order 6 ekor.. jadi nya rm30 la ye tawan tawan.

see... sungguh menyelerakan. die ade letak lemon and air asam skali.
yummy yumy!!!


mereka dengan ala2 bob marley ke orang pulau mane ke.. :LOL:


selepas sume sotong dah dibelasah, sambil main2 kad 21... we ollss gerak ke beach..
ada beach party... muzik kat tepi pantai.. berpesta ala2 lite2 je kat tepi pantai..
bukan we ollss je, tourist2 lain pon skali la...
tapi aku tak berapa have fun sebab lagu2 yang dipasang tak menepati cita rasa i..



second nite (ahad malam sabtu) pula, lepas snorkeling masing2 kepenatan gilak!
bangun2 dari balik snorkeling dah pukul 7pm ok... siap2 then we had our BBQ Nite...
at the same cafe...


tapi sebelum g cafe tu, harus la tunggu sume2 group member dulu..
kitorang yang dah siap awal pon macam malam la nak g makan sikit2 kan..
makan ramai2 baru syok!! ye dak???
sementara tunggu diorang yang laen, kitorang layan Uno dulu...
best jugak sbb men ramai2 so nak menang pon lambat...
bila aku dah tinggal 2 kad, ada je nak pekena bagi aku draw sampai 12 kad. mak hangen je noks!

we ollss g cafe makan around 8.30 camtu la...
dah kate bbq, harus la sume dibakar kan...


tapi mak encik tak sempat nak snap banyak2. lapar melampau, nggaaappp!!!
ini je snap dalam pinggan...

menu BBQ:
  • nasi goreng
  • ayam
  • sotong
  • ikan pari
  • ikan ape tah parang kot.
  • kerang
  • sambal kicap / sambal belacan / sos cili
  • air sarsi & anggur
  • buah oren & epal ijau


masing2 muka kekenyangan... makanan adalah over banyak. dan kami plak over kenyang.
si BF saja amek pari 3 ketul kot... dan sotong besar 2 ketul
dia adalah penggemar pari dan sotong yang amat tegar! harap maklum.

dah kenyang tak reti2 nak bangun dari meja kan...


after dah selesai makan, si Lelaki lelaki dok ralit tengok Big Screen Movie cite Wanted.
kami yang perempuan ni dok melepak maen Uno. dah bosan kami pi jalan2 kat pantai kat kedai2 plak.


0 LoveLoLLipop: