September 4, 2009

oh tepung pelita


dalam banyak2 kuih bulan puasa a.k.a Ramadhan ni, aku tersangat la suke kan kuih tepung pelita ni. atau dengan nama lain, kuih sampan. hihi.. tapi rasa nya akan lebih enak kalo dimakan dalam bulan puasa je, bulan2 laen tak..


dah tinggal satu baru terhegeh2 nak snap


this is one of tepung pelita.. sekarang ni ramai penjual kuih yang malas nak guna daun pandan as the bekas. so diorang pakai bekas plastik cam kat atas ni je.. ade jugak yang pakai tupperware kecik for puding kalo kite g makan kenduri tu.. so the malas... hahaha

whateva. but i still love this kuih!!! walau macamane pon presentation nye ;)


3 LoveLoLLipop:

n0n0n said...

ayark...terus aku rasa ngidam nk makan kuih ni......kne singgah bazaar kat stadium shah alam ptg ni nmpknya....huhuhu

LimeLoLLipop said...

yo yo~~!! sile lah beli ye kalo ngidam..

bspotgurl said...

eh eh I pun suka akan kuih ni tau.. kita serupa aahhhh.. sangat sweet jek bila mkn kan